Cristina Franch: “les voltes que els teus te poden demostrar que estan al teu costat, això no te preu”

Cristina Franch, Moncofar

31 anys

Enchede en la regió de Twente, Holanda.

 

 

 

Cristina es de Moncofar, la dona de un dels meus millors amics, i ha decidit viure una nova aventura, a Holanda, dixant a casa gran part de la seva vida. Ens conta que la forÇa per a seguir endavant la pren de tota la seva gent que sempre li ha demostrat estar amb ella, a pesar de distàncies i altres detalls. Quan hi ha un objectiu clar i fort, ningú ens pot parar, ixa es la ventaja dels éssers humans, podem arribar on vullguem.

Esta es la història de Cristina, contada en primera persona.

Cristina Franch

Podriem dir q tot va comenÇar quan vaig decidir estudiar Enginyeria Química en la Universitat Jaume I de Castelló. Aquell any la meua vida va canviar totalment, perqué vaig comensar els meus estudis i perqué vaig coneixer a la meua mitat, el que avuí es el meu home, Alex!! Així q a partir d’ahí hem caminat este llarg viatge junts.
En el moment de fer les pràctiques en empresa vaig decidir fer-les en un centre d’investigació perquè pensava qué seria obrir una altra porta en la meua carrera professional, ja que les empreses ceràmiques sempre estarien ahí per a poder a anar a treballar en elles. I tant que si va obrir una porta, va obrir LA porta!!!

 
Al principi, quan vaig acabar la carrera, no pensava fer el doctorat en químiques així que vaig fer una beca associada a un projecte durant un any, després me vaig donar conter que la investigació realment m’agradava i entre els dos, Alex i jo, varem prendre la decisió de fer el doctorat. I és que ha segut un camí q hem recorregut els dos, he tingut molta sort q ell me “permitira” fer el que a mi m’agradava, que em donara el seu suport,. Sempre estant al meu costat en cada moment.
Després d’uns anys vaig acabar el doctorat i va vindre la pregunta, i ara que?? Hi havien tres opcions, ensenyansa, empresa o continuar la investigació. Vaig sopesar les tres opcions i, una altra volta entre els dos, varem decidir que la millor opció era continuar amb la investigació. I dins d’esta havia d’anar-me’n al extranger per a continuar en la meua carrera, poder conseguir un bon curriculum i tindre més opcions per a després tornar a Espanya (demanant alguna beca).
Així que me vaig ficar a buscar i vaig tindre la sort que, quan buscava al que ara és el meu jefe per a enviar-li un correu amb el meu curriculum (perqué m’agradava el seu treball), vaig vore en la pàgina del seu grup que estaven buscant un post-doc en les meues característiques. Li vaig enviar el CV i ací estic.
Vaig vindre a principis de juny i tot ha segut una aventura fins ara. La ciutat té 150000 habitants però és molt acollidora, jo la compararia amb Castelló, que et permitix pràcticament conéixer a tots.  Té moltes tendes, molts actes culturals i una bona comunicació de transport públic. Lo pijtor és el clima, quan li pareix se fica a ploure!!! Però ja he aprés a portar el “xubasquero” sempre en mi. La part bona de que ploga és q està tot verd!!! és molt bonic!!! inclús la universitat està tota plena d’arbres i de llacs, a voltes pareix q estigues enmig del bosc!!
Al principi vivia en una residencia de la universitat on tot està mega-brut!!! Va ser molt dur!! Però ara ja tinc un piset per a mi sola en la meua cuina, el meu bany, i lo més important, la meua intimitat!!!
En la feina estic molt bé, l’eixir fora m’ha ensenyat a conectar en persones diferents i de diferents nacionalitats, a escoltar i sobre tot, estic aprenent anglés, i espere apendre també l’holandés!!

El treball que desenvolupe m’agrada molt i estic aprenent molt!!!
La veritat és que és molt dur estar fóra perqué no tens al teu costat a la gent que més vols, encara que ara en les noves tecnologies estem 24 hores conectats!!!! I moltes voltes et sents sola, però saps q ells estan ahí, i això és lo millor, les voltes que els teus te poden demostrar que estan al teu costat, donant-te suport en cada pas q pegues, això no te preu!!!!
Ara mateix tinc un any de contracte, que espere que siguen dos per a poder desenvolupar la meua feina completament.

CURIOSITATS
L’holandés és molt difícil però ací quasi tots parlen anglés, inclús la gent que no treballa a la universitat (caixers de supermercat, conductors d’autobusos), i que tots són molt amables i t’ajuden en tot. Aixó si. Quan es tracta de relacions més personals (d’amistat) no sonmassa oberts. A més, no es toquen. Mantenen molt les distáncies….aixó tambè ho trobe a faltar, algun abraÇ de tant en tant.

4 pensamientos en “Cristina Franch: “les voltes que els teus te poden demostrar que estan al teu costat, això no te preu”

  1. IXA ES LA MEUA TORA!!!!! Perla, no cal q et digam lo grandisima que eres!!! Molt valenta al acceptar ixe repte, però clar, ho has pogut fer perque estas rodejada de persones que et volen mil i sobretot de ixe home PERFECTE que tens!!!!
    Quan vingues et donarem un super-abraç, aixo q vol dir q ho troves a faltar!!!!
    ANIM GUAPA I ENDAVANT!!!!

    T’estimem: MARIA I DAVID

Responder

